Na naszym blogu wyjaśnialiśmy już, na czym polega dropshipping i co to znaczy, że przedsiębiorca przerzuca na dostawcę wszelkie obowiązki związane z wysyłką towarów ze swojego sklepu. Co staraliśmy się udowodnić, współpraca z magazynem zewnętrznych w ramach tego modelu logistycznego może przynieść sprzedawcy wiele korzyści, związanych m.in. z elastycznością podejmowanych przez niego działań. Dziś jednak pragniemy pochylić się nad kwestią opłacalności dropshippingu.

 

Dropshipping – koszty początkowe

Przedsiębiorcy zachodzący w głowę, jak prowadzić sklep internetowy bez magazynu, coraz częściej decydują się na działalność w ramach dropshippingu. Koszty początkowe w przypadku tego rozwiązania są o wiele niższe od tych, które musi ponieść biznesmen pragnący zakupić towar w hurtowni i przechowywać go w wynajętym, kupionym bądź wybudowanym magazynie. Na czym bowiem polega dropshipping? Klient robi zakupy w sklepie internetowym przedsiębiorcy, a zamówiony towar zostaje wysłany doń bezpośrednio z hurtowni dropshippingowej. Zyski przedsiębiorcy uzależnione są od różnicy cen między sklepem a magazynem. Sprzedający nie musi zatem ponosić kosztów obsługi magazynowej ani obawiać się, że zakupiony towar „nie zejdzie”. Ponosi o wiele mniejsze ryzyko inwestycyjne.

 

Dropshipping – zarobki

Jeśli chodzi o dropshipping, zarobki przedsiębiorcy zależą od szeregu zmiennych. Zaliczamy do nich m.in. warunki umowy z hurtownią dropshippingową, wysokość marży ustalanej przez przedsiębiorcę, popyt na asortyment e-sklepu, jak również zakres i formę przeprowadzanych działań marketingowych. Kluczowe znaczenie w branży e-commerce ma także logistyka sklepu internetowego. W tym akurat przypadku, skoro spoczywa ona w całości na barkach dostawcy, szczególnie istotne jest to, jak sprawnie będzie on realizował zamówienia, obsługiwał zwroty i dbał o zaopatrzenie magazynu.

 

Marża a zarobki w dropshippingu

Jednym z głównych czynników warunkujących zyski w dropshippingu jest marża ustalana przez sprzedawcę, a więc kwota, jaką zyskuje na sprzedaży danego produktu. Zazwyczaj wynosi ona 20-35% ceny hurtowej i może różnić się w zależności od rodzaju sprzedawanego towaru, a także samej branży. Podpisując umowę z hurtownią, warto upewnić się, czy istnieje w niej zapis dotyczący możliwości wpływu podmiotu na marżę ustaloną przez sprzedawcę. Od tej kwestii mogą zależeć bowiem nasze zarobki w dropshippingu.

Dropshipping – czy warto zainteresować się tą formą współpracy z hurtownią? Sądzimy, że tak i tłumaczymy, dlaczego!

 

Dropshipping – co sprzedawać? Kwestia popytu

To, co sprzedajemy w ramach dropshippingu i jakie istnieje na nasze produkty zapotrzebowanie, w decydujący sposób wpływa na nasze zyski. Dlatego zanim jeszcze rozpoczniemy współpracę z danym podmiotem, warto zbadać aktualne trendy rynkowe i przeanalizować działania konkurencji. Przedsiębiorca powinien zwrócić także uwagę na produkty, które nie podlegają częstej reklamacji ze strony klientów (zwroty w wielu przypadkach dotyczą ubrań bądź towarów luksusowych). A więc co najlepiej sprzedawać w dropshippingu? Produkty w umiarkowanych cenach, m.in. książki, sprzęt komputerowy, gadżety czy zabawki.

 

Opłacalność dropshippingu

Z powyższych informacji jasno wynika, że nie istnieje uniwersalna odpowiedź na pytanie, jak wysokie mogą być zarobki przedsiębiorcy decydującego się na dropshipping. W zależności od skali działania sklepu internetowego, rodzaju sprzedawanego towaru, skuteczności prowadzonej kampanii marketingowej czy warunków hurtowni mogą one wynosić od kilkuset złotych do kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Rozpoczynając współpracę z hurtownią, powinniśmy być przygotowani na to, że na samym początku zyski mogą nie być oszałamiające, jednak powinny one rosnąć wraz z rozwojem naszego sklepu.

Ludzie biznesu, którzy słysząc o dropshippingu zastanawiają się, czy to się opłaca, powinni mieć na uwadze, że postawienie na outsourcing usług logistycznych, a w tym przypadku również zwolnienie z obowiązku nabycia produktu od dostawcy, może w znacznym stopniu zmniejszyć niezbędny początkowy wkład finansowy. Oznacza to, że pierwsze zyski z dropshippingu, nawet jeśli początkowo dość niskie, pojawią się szybko. Przedsiębiorca nie musi więc czekać miesiącami, a nawet latami, na zwrot inwestycji i drżeć na myśl o stratach związanych z brakiem potencjalnych kupców.