Na naszym blogu wyjaśnialiśmy już, na czym polega dropshipping i co to znaczy, że przedsiębiorca przerzuca na dostawcę wszelkie obowiązki związane z wysyłką towarów ze swojego sklepu. Współpraca z magazynem zewnętrznych w ramach tego modelu logistycznego może przynieść sprzedawcy wiele korzyści, związanych m.in. z elastycznością podejmowanych przez niego działań. Dziś jednak pragniemy pochylić się nad kwestią opłacalności dropshippingu. Ile można zarobić na dropshippingu? Na czym można zarobić? I na jakie koszty początkowe musisz się przygotować?

Dropshipping – koszty początkowe

Ile zarabia przedsiębiorca na dropshippingu? Zanim przejdziemy do głównego wątku, musimy przedstawić temat kosztów początkowych, które w tym modelu logistycznym są koniecznością.

Zacznijmy od szybkiego podsumowania, na czym polega dropshipping. Klient robi zakupy w sklepie internetowym przedsiębiorcy, a zamówiony towar zostaje wysłany do niego bezpośrednio z hurtowni dropshippingowej.

Zarobki sklepu internetowego przedsiębiorcy uzależnione są od różnicy cen między sklepem a magazynem. Sprzedający nie musi zatem ponosić kosztów obsługi związanej zmagazynowaniem ani obawiać się, że zakupiony towar „nie zejdzie”. Ponosi o wiele mniejsze ryzyko inwestycyjne.

Więcej na temat tego, jak działa ten model sprzedaży, napisaliśmy w poradnikuDropshipping – co to takiego?

Właśnie dlatego przedsiębiorcy zachodzący w głowę,jak prowadzić sklep internetowy bez magazynu, coraz częściej decydują się na działalność w ramach dropshippingu. Koszty początkowe w przypadku tego rozwiązania są o wiele niższe od tych, które musi ponieść biznesmen pragnący zakupić towar w hurtowni i przechowywać go w wynajętym, kupionym bądź wybudowanym magazynie.

Wątek, ile można zarobić na sklepie internetowym w modelu dropshipping, może naprawdę zachęcić do działania. W końcu prowadząc taki sklep, właściciel zastanawia się przede wszystkim nad tym, na czym są największe marże i ile marży można narzucić dla konkretnej kategorii produktu. Nie musi natomiast martwić się inwestowaniem w towar, a co za tym idzie — zakładaniem własnego magazynu. O tym, ile może nas kosztować taki magazyn, pisaliśmy już w poradnikuBudowa magazynu dla sklepu internetowego – kiedy się opłaca, a kiedy nie?

Zanim jednak poniosą Cię marzenia o tym, ile zarobić na dropshippingu, zbierzmy w jednym miejscu najważniejsze koszty początkowe. W zależności od rodzaju prowadzonej przez nas działalności możemy do nich zaliczyć:

  • Koszt stworzenia i utrzymania sklepu internetowego. Do kategorii tej, poza samym stworzeniem strony możemy zaliczyć również koszty serwera, corocznego odnowienia domeny itd.
  • Koszty działań marketingowych.
  • Dropshipping i podatki, czyli wszelkie obciążenia fiskalne wynikające z prowadzonej działalności.
  • Wynagrodzenie pracowników obsługujących sklep.
  • Koszt obsługi księgowej, jeśli prowadzimy firmę.
  • Koszty wynikające ze zwrotów. Obsługa zwrotów w dropshippingu może być dosyć kłopotliwa. Możemy rozważyć outsourcing obsługi zwrotów ramach takiej usługi jakfulfillment.

Takie zestawienie wszystkich kosztów (zarówno jednorazowych, jak i kosztów stałych) może być bardzo pomocne nie tylko w ustaleniu odpowiedniej marży w dropshippingu, ale także w ewentualnej optymalizacji naszych działań i maksymalizacji zysków.

Dropshipping – zarobki

Jeśli chodzi o zarobki dropshipping dla przedsiębiorcy — te zależą od szeregu zmiennych. Zaliczamy do nich m.in. warunki umowy z hurtownią dropshipping, wysokość marży ustalanej przez przedsiębiorcę, popyt na asortyment e-sklepu, jak również zakres i formę przeprowadzanych działań marketingowych.

Kluczowe znaczenie w branży e-commerce dla zarobków sklepu dropshipping ma takżelogistyka sklepu internetowego. W tym akurat przypadku, skoro spoczywa ona w całości na barkach dostawcy, szczególnie istotne jest to, jak sprawnie będzie on realizował zamówienia, obsługiwał zwroty i dbał o zaopatrzenie magazynu.

Spójrzmy na dropshipping i zarobki pod kątem tego, jaka powinna byćmarżaw handlu internetowym, jak ustalić cenę produktu oraz na czym można zarobić.

Marża a zarobki w dropshippingu

Dropshipping — jaka marża? To kwestia, która jest jedną z kluczowych decyzji do podjęcia przez przedsiębiorcę, który analizuje temat „dropshipping — zarobki”. W końcu zarobki w dropshippingu uzależnione są właśnie od marży, którą właściciel sklepu nakłada na produkt z hurtowni.

Dropshipping marże — na czym polega ta zależność? Spójrzmy na prosty przykład:

  1. W naszym sklepie jest przedmiot za 100 zł.
  2. Klient wpłaca nam pieniądze, następnie przekazujemy zamówienie do hurtowni (zwykle w sposób automatyczny) i dokonujemy zapłaty za produkt, który kosztuje tam na przykład 60 zł. Proste obliczenie pokaże nam zarobki dropshipping.
  3. Zostaje nam 40 zł marży, która stanowi nasz zysk.

Dropshipping — jaką marżę ustalić? Wysokość marży uzależniona jest wyłącznie od nas, ale oczywiście musimy wziąć pod uwagę również uwarunkowania rynkowe, ceny konkurencji itd. Przy ustalaniu marży musimy wziąć pod uwagę także wszystkie nasze koszty prowadzenia działalności. Są one zależne częściowo od tego, czy prowadzimy działalność gospodarczą, czy też tak zwaną działalność nieewidencjonowaną. Nasza marża w dropshippingu powinna być więc uzależniona od wszystkich kosztów, jakie ponosimy z racji prowadzenia takiej działalności. O tym, jakie są koszty dropshippingu, napisaliśmy nieco więcej na końcu tego poradnika.

Jakie marże dropshipping są najczęściej ustalane? Spójrzmy na statystykę dotyczącądropshipping i marży. Tewynoszą najczęściej około 20-35% ceny hurtowej.Wszystko zależy oczywiście od rodzaju sprzedawanego towaru, a także samej branży. Podpisując umowę z hurtownią, warto upewnić się, czy istnieje w niej zapis dotyczący możliwości wpływu podmiotu na marżę ustaloną przez sprzedawcę. Od tej kwestii mogą zależeć bowiem nasze zarobki w dropshippingu.

Dropshipping – czy warto zainteresować się tą formą współpracy z hurtownią? Naszym zdaniem tak, pod warunkiem że wiesz nie tylko, ile marży można narzucić, ale także to, co sprzedawać.

Dropshipping – co sprzedawać? Kwestia popytu

Jakie sprzedawać produkty w modelu dropshipping? Książki, zabawki, ubrania, sprzęt elektroniczny — to najczęstsze kategorie produktów sprzedawane w tym modelu logistycznym. Pamiętaj że to, co sprzedajesz w ramach dropshippingu i jakie istnieje na Twoje produkty zapotrzebowanie, w decydujący sposób wpłynie na zyski. I zanim zaczniesz myśleć, ile zarabia właściciel sklepu z odzieżą, zastanów się, czy Twoje produkty przebiją się przez wysoką konkurencję. Czasem warto znaleźć pewną niszę na rynku niż postawić wszystko na najpopularniejsze produkty. I chociaż w dropshippingu zabawki, gadżety, sprzęt komputerowy, czy książki i wspomniane ubrania, a więc produkty w umiarkowanych cenach, mają wysoki popyt, to decydując się na tego rodzaju kategorie, musisz wyróżnić się z konkurencji. Zainspiruj się także:Dropshipping – co sprzedawać?

Jak zarabiać na dropshippingu?

Jak zarobić na dropshippingu? Podstawą jest odpowiednia strategia, dzięki której oszacujesz zarobki na dropshippingu. Zanim więc rozpoczniesz współpracę z hurtownią, zadbaj o następujące kwestie:

  1. zbadaj aktualne trendy rynkowe;
  2. zwróć uwagę na produkty, które nie podlegają częstej reklamacji ze strony klientów (zwroty w wielu przypadkach dotyczą ubrań bądź towarów luksusowych);
  3. przeanalizuj działania konkurencji — sprawdź jej sposób na zarabianie na dropshippingu. Wypisz zarówno plusy, jak i minusy działalności konkurentów;
  4. ustal najlepsze dla siebie warunki z hurtownią dropshipping;
  5. zadbaj o skuteczność działań marketingowych.

Jak zarabiać na dropshippingu? Na początku ostrożnie, obserwując rynek i elastycznie dopasowując ofertę. A kiedy znajdziesz rzetelnych partnerów biznesowych, wówczas, jesteśmy tego pewni, szybko zauważysz opłacalność dropshippingu.

Opłacalność dropshippingu

Dropshipping — jak zacząć, by nie stracić? Zarobki w dropshipping to złożony temat. W zależności od skali działania sklepu internetowego, rodzaju sprzedawanego towaru, skuteczności prowadzonej kampanii marketingowej czy warunków hurtowni mogą one wynosić od kilkuset złotych do kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Rozpoczynając współpracę z hurtownią, powinniśmy być przygotowani na to, że na samym początku zyski mogą nie być oszałamiające, jednak powinny one rosnąć wraz z rozwojem naszego sklepu.

Ile można zarobić na dropshippingu?

Zarobki w 2021 na dropshippingu wyniosły około 159,08 miliarda dolarów, a w 2022 – 196,78 miliarda dolarów. Jakie są dalsze przewidywania co do tego, ile można zarobić na dropshippingu? Eksperci prognozują ciągły i dość dynamiczny wzrost. Globalne zarobki w 2024 roku najpewniej przekroczą 300 miliardów, by dwa lata później przekroczyć 450 miliardów zysku.

Warto zauważyć, że postawienie naoutsourcing usług logistycznych, a w tym przypadku również zwolnienie z obowiązku nabycia produktu od dostawcy, może w znacznym stopniu zmniejszyć niezbędny początkowy wkład finansowy. Oznacza to, że pierwsze zyski z dropshippingu, nawet jeśli początkowo dość niskie, pojawią się szybko. Przedsiębiorca nie musi więc czekać miesiącami, a nawet latami, na zwrot inwestycji i drżeć na myśl o stratach związanych z brakiem potencjalnych kupców.

Czytaj także:

Fulfillment dla e-commerce – na czym polega i dlaczego warto? 

Co sprzedawać w internecie w 2023 roku? Podpowiadamy!

Sprzedaż internetowa — co się opłaca? 

Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym — jak go osiągnąć? 

Jak rozwinąć sklep internetowy? 3 pomocne rozwiązania

Koszty magazynowania towaru – co musisz wiedzieć?