Branża e-commerce rośnie z roku na rok, a Polska jest jednym z najbardziej rozwijających się pod tym względem rynków. Duża liczba sprawnie działających sklepów internetowych daje ogromny wybór konsumentom, przedsiębiorcom natomiast stawia niemałe wyzwanie w postaci stale rosnącej konkurencji. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Sprzedaż online – zadbaj o stronę wizualną i funkcjonalną sklepu

Jeżeli wiesz już, jak założyć sklep internetowy, pora na jego optymalizację. Estetyka sklepu jest nie mniej ważna niż jego funkcjonalność. Musisz więc zadbać o to, aby Twoja witryna dobrze się prezentowała, ale też szybko ładowała i była intuicyjna w obsłudze. Te z pozoru proste aspekty w rzeczywistości bardzo często trudno jednak wdrożyć. Dobrym rozwiązaniem mogą okazać się badania UX – mimo iż mogą okazać się czasochłonne, w efekcie pomogą w zbudowaniu witryny w pełni odpowiadającej oczekiwaniom użytkowników, zapewniając jednocześnie wysoką konwersję.

Analizuj na bieżąco współczynnik odrzuceń oraz wyjść potencjalnych klientów z podstron procesu zakupowego. Skupiając się na powodach ich rezygnacji, będziesz w stanie w przyszłości temu zapobiec, zwiększając tym samym sprzedaż w internecie. Kolejnym ważnym wskaźnikiem jest czas ładowania stron – im krótszy, tym oczywiście lepiej dla Twojego e-sklepu. Analizę wszystkich tych czynników znajdziesz w raportach Google Analytics.

Zadbaj o wygodne formy płatności dla swoich klientów. Obecnie zwykły przelew bankowy niestety nie wystarczy. Zdecydowanie lepiej sprawdzą się systemy, w których procedura ta odbywa się automatycznie. Jeżeli zamierzasz wysyłać towar za granicę, udostępnij klientom płatność za pośrednictwem Pay Pal.

Pozycjonowanie – skuteczny pomysł na zwiększenie sprzedaży w sklepie

Obecność w wynikach wyszukiwań organicznych jest niezwykle ważna i w znacznej mierze wpływa na sprzedaż w internecie. Ogromna liczba sklepów konkurujących o te same frazy kluczowe sprawia jednak, że pozycjonowanie może okazać się trudne, ale na szczęście nie jest niemożliwe. Osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google można realizować za pomocą różnych metod, najlepiej jednak pod okiem specjalistów w tej dziedzinie. Mogą to być działania content marketingowe, link building czy Onsite SEO witryny. Zdobycie wysokich pozycji na kluczowe frazy to jeden z najważniejszych kroków do tego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Jak zwiększyć sprzedaż? Logistyka też jest ważna

Do niezwykle istotnych czynników, które skłaniają klientów do zakupów w sieci i na podstawie których podejmują oni decyzję o wyborze danego sklepu, zalicza się: czas realizacji zamówień, szybkość dostawy, koszty związane z dostarczeniem przesyłki, a także możliwość nieskomplikowanego zwrotu produktu. Jeśli więc zastanawiasz się nad tym, jak zwiększyć obroty w sklepie, powinieneś zadbać w szczególności o jego logistykę, co może okazać się dość sporym wyzwaniem. Obsługa klientów w sklepie internetowym obejmuje bowiem szereg niezwykle złożonych i czasochłonnych procesów, z którymi początkowo jego właściciel radzi sobie bardzo dobrze. Z czasem jednak, w miarę wzrostu zamówień, a co za tym idzie: pojawiających się zapytań klientów i kończącego się miejsca w magazynie, pojawia się problem z bieżącą realizacją zleceń. Z pomocą mogą przyjść wówczas kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych.

Dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza dla początkujących sprzedawców, może okazać się dropshipping. W modelu tym dostawca wysyła towar bezpośrednio do klienta. Jeszcze innym rozwiązaniem jest usługa magazynowania, obejmująca nie tylko składowanie towaru, ale także kompletację i wysyłkę zamówień. Oddelegowanie tych zadań firmie zewnętrznej zapewnia o wiele szybszą realizację zleceń i zmniejsza jednocześnie ryzyko wystąpienia błędów (np. podczas kompletacji). Zlecenie magazynowania firmie zewnętrznej pozwala przedsiębiorcom skupić się na ważniejszych aspektach prowadzenia biznesu, zmierzających do zwiększenia sprzedaży internetowej. Jeżeli myślisz o skorzystaniu z kompleksowych usług w tym zakresie, dobrym rozwiązaniem okaże się fulfillment, który obejmuje dodatkowo wsparcie technologiczne Twojego sklepu internetowego, a także profesjonalną obsługę klienta oraz obsługę zwrotów i wymian.

Nawet najlepszy sklep internetowy, oferujący konkurencyjne ceny i posiadający bogaty asortyment, potrzebuje dodatkowych czynności wspierających sprzedaż w internecie. W całym tym procesie najważniejsi są konsumenci. Zainwestuj w działania, dzięki którym staniesz się dla nich widoczny, zadbaj także o profesjonalną obsługę klienta. Pamiętaj, że na jego decyzje zakupowe wpływ ma przede wszystkim czas realizacji zamówienia, szybkość dostawy, wygodne formy płatności, a także nieskomplikowany proces zwrotu towaru.