Dropshipping – w Polsce i na świecie – to cieszący się rosnącą popularnością wśród przedsiębiorców model logistyczny sprzedaży. Dzięki niemu możliwe staje prowadzenie sklepu internetowego bez posiadania magazynu, a nawet – samego towaru! Brzmi intrygująco? A więc: dropshipping – co to takiego? Jakie są opinie o tym nowoczesnym rozwiązaniu i jaka jest opłacalność dropshippingu? Tłumaczymy w tekście.

 

Dropshipping – co to jest?

Co to dropshipping? Z pewnością rozwiązanie kuszące dla początkujących – lecz nie tylko – przedsiębiorców, którzy pragną przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym rozpocząć działalność w obszarze e-commerce. Opisywany model logistyczny zakłada przeniesienie, w przypadku sprzedaży internetowej, obowiązków związanych z magazynowaniem i wysyłką towarów do klientów na inny podmiot – hurtownię lub producenta. Do zadań przedsiębiorcy, np. właściciela e-sklepu, należą zatem wyłącznie działania marketingowe i obsługa klienta. Opłacalność dropshippingu jest coraz częstszym tematem rozmów przedsiębiorców, dla których outsourcing usług logistycznych stał się sposobem na kontrolę kosztów operacyjnych oraz zwiększenie elastyczności działania.

 

Dropshipping – czy warto? Redukcja ryzyka

Pisząc o zaletach tego rozwiązania, warto w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na fakt, że wiąże się ono dla właściciela sklepu z redukcją ryzyka strat finansowych. Inwestor nie musi bowiem jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży ponosić znacznych kosztów związanych z nabyciem towarów. A także drżeć na samą myśl o niesprzedanym asortymencie, który zalega w magazynie. Dropshipping w Polsce doceniany jest m.in. przez sprzedawców, którzy pragną wyróżnić swój sklep szeroką ofertą, w której znajdują się także towary o stosunkowo niskim popycie.

Dzięki współpracy z hurtowniami dropshippingowym ryzyko na starcie jest zatem o wiele mniejsze. Podobnie jak koszty rozpoczęcia operacji! A to z kolei wiąże się nierozerwalnie z faktem, że dzięki dropshippingowi zarobki przedsiębiorcy mogą być o wiele szybsze!

 

Dropshipping – opłacalność dzięki obniżeniu kosztów!

Jak już wspominaliśmy, interesujący nas model biznesowy opiera się na przerzuceniu obowiązków zatowarowania oraz wysyłki produktów na hurtownię dropshippingową. Oznacza to, że przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z magazynowaniem i obsługą magazynową, a także – przygotowywaniem zamówień oraz ich dostarczeniem do klientów. Cała logistyka sklepu internetowego, w tym także fulfillment, spoczywa na barkach zaufanego partnera!

 

Dropshipping – hurtownia zewnętrzna dla pełnej elastyczności!

Dzięki temu, że sprzedawane przez przedsiębiorcę towary znajdują się w hurtowni dropshippingowej, biznesmen nie musi dostosowywać miejsca zamieszkania oraz siedziby firmy do konkretnej lokalizacji. Cała jego praca odbywa się w sieci! Co więcej, gdy mowa o dropshippingu – opinie inwestorów, którzy zdecydowali się na wdrożenie tego modelu logistycznego, potwierdzają, że wiąże się on z możliwością zaoszczędzenia znacznej ilości czasu. A w biznesie – jak wiemy – czas to pieniądz. Nie zapominajmy także, że współpraca z hurtownią specjalizująca się w dropshippingu nie wymaga od przedsiębiorcy utrzymywania rozległej siatki kontaktów niezbędnej do zdobycia pożądanego asortymentu. Brzmi to wszystko zachęcająco? Przeczytaj więcej na temat tego, jak prowadzić sklep internetowy bez magazynu!

 

Dropshipping – jak zacząć?

Jak zacząć dropshipping? Przedsiębiorca, którego przekonały pozytywne opinie dotyczące dropshippingu i zarobków inwestorów wybierających to rozwiązanie, powinien w pierwszej kolejności ustalić, jaki asortyment wypełni wirtualne półki jego sklepu. Starannie ocenić popyt, możliwą liczbę zwrotów, a także szczegóły takie jak wielkość oferowanych towarów. Następnie musi wybrać dystrybutora, z którym zamierza podjąć współpracę, dowiadując się wcześniej, jakie warunki związane z dropshippingiem hurtownia zapewnia. Kluczowe znaczenie przy wyborze powinny mieć nie tylko szczegóły finansowe, lecz także m.in. zasady zwrotów, reklamacji i wysyłki za granicę.

Mamy nadzieję, że rozwialiśmy wszelkie wątpliwości związane z tym, co to dropshipping i czy warto skorzystać z niego przy okazji zakładania sklepu internetowego. W świetle powyższych argumentów nie powinno już nikogo dziwić, że dropshipping w Polsce staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem. Dzięki temu szczególnemu modelowi biznesowemu także i Ty możesz rozpocząć działalność na rynku e-commerce, współpracując z hurtownią dropshippingową. Szczególnie wtedy, jeśli nie chcesz podejmować dużego ryzyka inwestycyjnego i ponosić dotkliwych kosztów początkowych!