Własny magazyn może być dużym wydatkiem dla dopiero startujących sklepów internetowych. Wielu właścicieli e–sklepów zaczyna od magazynu w domu, takie rozwiązanie ma jednak sporo wad i rzadko sprawdza się na dłuższą metę. Zastanawiacie się, czy w ogóle możliwe jest prowadzenie sklepu internetowego bez magazynu? Spróbujemy dziś, znaleźć odpowiedź na to pytanie.  

Sklep internetowy bez magazynu

Na pierwszy rzut oka prowadzenie sklepu internetowego bez magazynu może wydawać się niemożliwe. Coraz większą popularność zdobywa jedna taki model sprzedaży jak dropshipping. Co to takiego dropshipping i jak to działa? Upraszczając, dropshipping polega na sprzedawaniu towarów z oferty hurtowni dropshippingowej czy dystrybutora. Po naszej stronie leży więc pozyskanie klienta natomiast złożone w naszym sklepie zamówienie jest przekazywane do hurtowni. Do hurtowni przekazujemy również zapłatę, pomniejszoną oczywiście o naszą marżę. Po stronie hurtowni leży kompletacja i wysłanie zamówienia. Jeśli więc działamy wyłącznie w takim modelu, magazyn dla sklepu internetowego nie jest nam w zasadzie potrzebny.

Dropshipping – jak są zalety takiego rozwiązania?

Wiemy już czym jest dropshipping, a teraz sprawdźmy, dlaczego warto zainteresować się takim modelem sprzedaży. Największą zaletą dropshippingu jest to, że nie musimy posiadać dużego kapitału początkowego. Nie musimy inwestować w towar. Z jednej strony jest to bardzo duża oszczędność, a z drugiej unikamy ryzyka zakupu towaru, którego nie będziemy mogli później sprzedać. W przypadku dropshippingu magazynowanie, pakowanie i wysyłka leżą po stronie dystrybutora. Oszczędzamy więc na kosztach magazynu, jak i pracy potrzebnej przy nadawaniu przesyłek. Do plusów możemy zaliczyć również bogaty asortyment, oferowany obecnie przez hurtownie dropshippingowe. Dzięki temu nasz sklep może zaoferować bardzo szeroki asortyment produktów praktycznie od startu. Większość hurtowni oferujących dropshipping ma spore doświadczenie co przekłada się na szybkie i efektywne realizowanie zamówień. Będzie to miało przełożenie na poziom satysfakcji klientów naszego sklepu.

Hurtownie dropshippingowe, na co zwrócić uwagę?

Jeśli chcemy rozpocząć sprzedaż w modelu dropshippingu, kluczowy będzie wybór odpowiedniej hurtowni czy dystrybutora. Hurtownie oferujące dropshipping działają na podobnych zasadach, jednak jak to często bywa o owocnej współpracy, mogą zadecydować szczegóły. Przygotowaliśmy więc dla Was krótką listę rzeczy, które warto sprawdzić, zanim rozpoczniemy współpracę z wybraną hurtownią dropshippingową.

  • Zwroty i reklamacje to jedna z najważniejszych spraw, którą musimy dograć. Jeśli chcemy prowadzić sklep internetowy bez magazynu, ważne jest znalezienie hurtowni dropshippingowej, która zajmie się również tym aspektem działalności. Proces reklamacji może być stresujący i często czasochłonny. Outsourcing tego obszaru ma więc sporo plusów dla właściciela sklepu. Należy więc dokładnie sprawdzić, w jaki sposób zwroty i reklamacje traktowane są w hurtowni, z którą chcemy rozpocząć współpracę.
  • Kwestia ewentualnych rabatów również powinna być ustalona na początku współpracy. Warto sprawdzić, czy hurtownia jest w stanie zaoferować nam niższe ceny na przykład w przypadku wygenerowania wysokich obrotów.
  • Koniecznie należy ustalić również, jak wygląda kwestia wysyłek. Z jakich firm kurierskich korzysta hurtownia i czy w razie konieczności będzie możliwość wybrania innej firmy, czy też przyspieszenia realizacji konkretnego zamówienia. Warto także sprawdzić, jak wygląda kwestia ewentualnych wysyłek za granicę lub wysyłki za pobraniem.
  • Istotną kwestią jest także ewentualna możliwość rezerwacji towarów w hurtowni. Dotyczy to szczególnie sklepów oferujących typowo sezonowe produkty. Brak najlepiej sprzedających się towarów w szczycie sezonu może oznaczać spore straty dla naszego sklepu.

Prowadzenie sklepu internetowego bez własnego magazynu jest więc nie tylko możliwe. Często jest to również duże ułatwienie, a nawet oszczędność. Takie rozwiązanie pozwala również poświęcić dużo więcej czasu i środków na pozyskiwanie nowych klientów i rozwój funkcjonalności sklepu.
Zainteresuj sie zatem fulfillmentem.