Obsługa zwrotów i wymiana towarów

Jak możemy Ci pomóc

N

Magazynowanie towaru

N

Przygotowanie i wysyłka paczek

N

Wsparcie technologiczne sklepu www

N

Obsługa klienta

N

Obsługa zwrotów i wymian

Klient, który kupuje w sklepie internetowym, polega jedynie na zdjęciach i opisie produktów. Nie może dotknąć wybranej rzeczy, przymierzyć jej i sprawdzić przed zakupem, czy jest zgodna z jego wyobrażeniami. Weryfikacja następuje dopiero w momencie, w którym kupujący otrzymuje paczkę ze swoim zamówieniem. Klient nie zawsze jest zadowolony z zakupów – okazuje się, że buty są za małe, a spodnie nie leżą zbyt dobrze. Jako że w sklepie internetowym sprzedaż odbywa się na odległość, klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy kupna (w określonym terminie). Obsługa zwrotów to w związku z tym codzienność w każdym sklepie internetowym. Czy należy traktować to jako zmorę biznesu w e-commerce? Nie – należy przyjąć to jako konieczność, a nawet okazję do budowania swojej wiarygodności i pozycji na rynku.

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z nami. 

7 + 2 =

Zwroty w sklepie internetowym

Obsługa zwrotów i wymian to nieodłączny element funkcjonowania sklepów internetowych. Klienci mają prawo odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży i chętnie z niego korzystają. Proces zwrotu towaru w sklepie internetowym powinien być dla nich jasny, prosty i komfortowy. Przyjazna polityka w tym zakresie ma istotny wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Oczekiwania klientów względem procesu realizacji zamówień i procedury zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym nieustannie rosną. Konsumenci coraz bardziej cenią sobie możliwość dokonywania darmowych i komfortowych zwrotów, np. za pośrednictwem kuriera. Dużą zaletą jest także wydłużony okres zwrotu produktu. Informacje o możliwości zwrotu i wymiany towaru należy umieścić na stronie sklepu, wskazując przy tym obowiązujący termin. Najlepiej załączyć także szczegółową instrukcję, wyjaśniającą krok po kroku, w jaki sposób należy dokonać zwrotu razem ze wzorem formularza – pozwoli to uniknąć ciągłych zapytań ze strony klientów. Zwrot towaru w sklepie internetowym powinien być maksymalnie uproszczony, tak, aby jego realizacja mogła przebiegać nie tylko sprawnie, ale i bezproblemowo.

Jak zwrócić towar do sklepu internetowego?

Ustawa z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta jasno wskazuje termin zwrotu w sklepie internetowym – każdy klient ma do tego prawo w ciągu 14 dni od momentu zakupu produktu, bez konieczności podawania jakiejkolwiek przyczyny. Sprzedawca musi poinformować klienta o przysługującym mu terminie zwrotu. Jeśli tego nie zrobi, klient ma prawo do zwrotu towaru w sklepie internetowym w ciągu 12 miesięcy. Każdy sprzedawca ustala własne procedury dotyczące tego, jak zwrócić towar zakupiony w sklepie internetowym. Znajdują się one najczęściej w regulaminie lub w osobnej zakładce na stronie sklepu. Procedura polega najczęściej na wypełnieniu gotowego wzoru formularza i zwrotu towaru za pośrednictwem kuriera, poczty lub oddania produktu do sklepu stacjonarnego.

Obsługa zwrotów

Obsługa zwrotów e-commerce jest czasochłonna, a niekiedy także stresująca, zwłaszcza gdy nie można dojść do porozumienia w klientem. Wymaga ponadto sporej wiedzy z zakresu prawa (przede wszystkim praw konsumenta i ochrony konkurencji). W takim przypadku warto pomyśleć o outsourcingu usług logistycznych i obsługę zwrotów powierzyć wyspecjalizowanej firmie. W MW Logistics zajmujemy się przyjmowaniem i rejestrowaniem zwrotów bez podawania przyczyny, wymianą towaru na inny, a także reklamacjami, gdy w opinii klienta produkt jest niezgodny z opisem. Wszystkie zadania realizujemy bardzo sprawnie, dzięki czemu klient w maksymalnie krótkim czasie otrzymuje zwrot środków lub nowy towar. Ponadto kupujący jest na bieżąco informowany o kolejnych etapach postępowania, co pozytywnie wpływa na jego customer experience.

Wszystkie reklamacje i zwroty w sklepie internetowym skrupulatnie dokumentujemy, a zwracane pełnowartościowe produkty trafiają ponownie na właściwe im miejsca w magazynie. To wszystko sprawia, że w Twoim biznesie panuje porządek, a straty zostają zminimalizowane. To po naszej stronie leży dbałość o to, by po wymianie towaru na nowy zgadzały się stany magazynowe oraz ewidencja transakcji. Ty z kolei zyskujesz czas i spokój ducha, by realizować inne zadania sklepu internetowego. Oferowana przez nas obsługa zwrotów towarowych w logistyce pomaga w utrzymaniu klienta i pozwala na optymalizację wydatków związanych z prowadzeniem Twojego e-sklepu.