Obsługa zwrotów i wymiana towarów

Jak możemy Ci pomóc

N

Magazynowanie towaru

N

Przygotowanie i wysyłka paczek

N

Wsparcie technologiczne sklepu www

N

Obsługa klienta

N

Obsługa zwrotów i wymian

Klient, który kupuje w sklepie internetowym, polega jedynie na zdjęciach i opisie produktów. Nie może dotknąć wybranej rzeczy, przymierzyć jej i sprawdzić przed zakupem, czy jest zgodna z jego wyobrażeniami. Weryfikacja następuje dopiero w momencie, w którym kupujący otrzymuje paczkę ze swoim zamówieniem. Klient nie zawsze jest zadowolony z zakupów – okazuje się, że buty są za małe, a spodnie nie leżą zbyt dobrze. Jako że w sklepie internetowym sprzedaż odbywa się na odległość, klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy kupna (w określonym terminie). Obsługa zwrotów to w związku z tym codzienność w każdym sklepie internetowym. Czy należy traktować to jako zmorę biznesu w e-commerce? Nie – należy przyjąć to jako konieczność, a nawet okazję do budowania swojej wiarygodności i pozycji na rynku.

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z nami. 

11 + 14 =

Obsługa zwrotów i reklamacji – wyzwania

Obsługa zwrotów i reklamacji jest jednak czasochłonna, a niekiedy także stresująca. Zwłaszcza, gdy nie możesz dojść do porozumienia w klientem w sprawie reklamacji towaru. Profesjonalna obsługa zwrotów i reklamacji wymaga ponadto sporej wiedzy z zakresu prawa (przede wszystkim praw konsumenta i ochrony konkurencji). Zwłaszcza, że klienci zwracają się do sklepów z przeróżnymi przypadkami, nie zawsze tak prostymi, jak wymiana towaru za towar albo wymiana towaru na inny. Co zrobić, gdy klient domaga się wymiany towaru bez paragonu albo odsyła używany towar? Co zrobić, jeśli te zadania stają się dla Ciebie zbyt wymagające?

Wymiana towaru i obsługa reklamacji. Zleć to na zewnątrz

Obsługę logistyki zwrotów warto wówczas powierzyć wyspecjalizowanej firmie świadczącej usługi logistyczne dla sklepów internetowych W MW Logistics zajmujemy się przyjmowaniem i rejestrowaniem zwrotów bez podawania przyczyny, wymianą towaru na inny, a także reklamacjami, gdy w opinii klienta produkt jest niezgodny z opisem. Wszystkie zadania są realizowane bardzo sprawnie, dzięki czemu klient w maksymalnie krótkim czasie otrzymuje zwrot środków lub nowy towar. Ponadto kupujący jest na bieżąco informowany o kolejnych etapach postępowania, co pozytywnie wpływa na jego wrażenia odnośnie sklepu. Wszystkie reklamacje i zwroty w sklepie internetowym skrupulatnie dokumentujemy, a zwracane, pełnowartościowe produkty trafiają ponownie na właściwe im miejsca w magazynie. To wszystko sprawia, że w Twoim biznesie panuje porządek, a straty zostają zminimalizowane. To po naszej stronie leży dbałość o to, by po wymianie towaru na towar zgadzały się stany magazynowe oraz ewidencja transakcji. Ty zaś zyskujesz czas i spokój ducha, by realizować inne zadania sklepu internetowego!