Obsługa klienta w e-commerce

Jak możemy Ci pomóc

N

Magazynowanie towaru

N

Przygotowanie i wysyłka paczek

N

Wsparcie technologiczne sklepu www

N

Obsługa klienta

N

Obsługa zwrotów i wymian

W sklepie internetowym nie masz bezpośredniego kontaktu z klientem. Nie oznacza to jednak, że nie musisz się z nim kontaktować i odpowiadać na jego pytania. Obsługa klienta w sklepie internetowym polega na kontakcie e-mailowym i telefonicznym, udzielaniu informacji o produktach i pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z procesem zamówienia. To wszystko wymaga czasu i bardzo szybkich reakcji. Od tego, w jakim czasie udzielisz pomocy klientowi sklepu internetowego na poszczególnych etapach jego ścieżki zawodowej, zależy naprawdę wiele. Zbyt wolno i nieprofesjonalnie obsłużony klient z łatwością zrezygnuje z zakupów w Twoim sklepie (i przejdzie do konkurencji), a jeśli zdążył już dokonać zakupu – nie wróci więcej na Twoją stronę.

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z nami. 

1 + 7 =

Standardy obsługi klienta w sklepie internetowym

Dbanie o relacje z klientami stanowi niezwykle istotny aspekt funkcjonowania każdej firmy, zwłaszcza tej, która prowadzi działalność online. W związku z tym, że klienci nie mają możliwości obejrzenia produktu na żywo, oczekują szybkiego i łatwego dostępu do niezbędnych informacji. Możliwość sprawnego uzyskiwania odpowiedzi jest dla nich niezwykle ważna, a prokonsumencka postawa sklepu internetowego ma ogromny wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Błyskawiczny kontakt, przyjazne nastawienie, szybkie rozwiązywanie problemów – to najważniejsze aspekty, które składają się na najwyższe standardy obsługi klienta w sklepie internetowym.

Proces obsługi klienta w sklepie internetowym

Obsługa klienta w sklepie internetowym polega na kontakcie e-mailowym i telefonicznym, udzielaniu informacji o produktach i pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z procesem zamówienia. To wszystko wymaga błyskawicznych reakcji. Od tego, w jakim czasie udzielisz pomocy klientowi sklepu internetowego na poszczególnych etapach jego ścieżki zakupowej, zależy naprawdę wiele. Zbyt wolno i nieprofesjonalnie obsłużony klient z łatwością zrezygnuje z zakupów w Twoim sklepie i przejdzie do konkurencji, a jeśli zdążył już dokonać zakupu – nie wróci więcej na Twoją stronę. Proces obsługi klienta w sklepie internetowym nie ogranicza się jedynie do udzielania odpowiedzi na zadawane przez niego pytania. Kupujący chcą wiedzieć, na jakim etapie realizacji jest złożone przez nich zamówienie. Niezwykle ważne jest zatem systematyczne informowanie o przyjęciu zamówienia czy przewidywanym terminie dostawy, a także przesyłanie komunikatów w przypadku wyjątkowych sytuacji, takich jak np. wydłużenie czasu realizacji zamówienia.

Obsługa klienta w sklepie internetowym

Obsługa klienta w e-commerce pozwala na budowanie trwałych relacji i ma ogromny wpływ na poziom zadowolenia z przeprowadzanych transakcji. Jest wizytówką sklepu internetowego i częścią jego działań marketingowych. Pozwala na uzyskanie niezbędnych informacji na temat produktów i usług, przez co przybliża klientów do podjęcia decyzji zakupowych. Customer experience ma ogromny wpływ na budowanie lojalności klientów, ale stanowi również kluczowy element w budowaniu rynkowej przewagi. Coraz większe znaczenie ma również spersonalizowana obsługa klienta w e-commerce.

Outsourcing obsługi klienta

Co zrobić, gdy efektywna obsługa klienta w e-commerce zaczyna przekraczać Twoje możliwości? W tej sytuacji powinieneś skorzystać z tego, co może zaoferować Ci outsourcing obsługi klienta. Firma dostarczająca tego rodzaju usługi może wziąć na siebie wszystkie zadania związane z obsługą klienta Twojego sklepu. Powierzenie zewnętrznej firmie procesu obsługi klienta w e-commerce pozwala nie tylko na zoptymalizowanie kosztów – to także dobra odpowiedź na to, jak utrzymać klientów sklepu internetowego, zwłaszcza jeśli w natłoku codziennych zadań związanych z prowadzeniem e-sklepu nie jesteś w stanie poświęcić każdemu z nich wystarczająco dużo uwagi.