Dropshipping – co to takiego? W ten sposób określamy niezwykle popularny w branży e-commerce model logistycznych, który zakłada, że przygotowaniem sprzedanego towaru do wysyłki, a także samą wysyłką, zajmuje się dostawca. Model ten wybierany jest chętnie przez przedsiębiorców dopiero próbujących swoich sił w internetowym biznesie, a także wszystkich handlowców, którzy sprzedają swój towar w nieznacznych ilościach. A więc jeśli interesuje Cię dropshipping – jak zacząć współpracę opartą na tym systemie logistycznym i jak on w zasadzie działa, dowiesz się z naszego tekstu!

 

Dropshipping – co to jest i jakie są jego zalety?

Żeby nie powtarzać informacji zawartych w leadzie, napiszemy po prostu, że na pytanie „co to dropshipping”, możemy odpowiedzieć, iż jest to rozwiązanie w znaczący sposób ułatwiające funkcjonowanie sklepu internetowego i zdejmujące z barków przedsiębiorcy szereg obowiązków. Sprzedawca zyskuje dzięki niemu znaczną swobodę działania, może prowadzić firmę z dowolnego miejsca na świecie, nie musi również mierzyć się z mnóstwem formalności. Co istotne, dropshipping to również jedna z odpowiedzi na pytanie, jak prowadzić sklep internetowy bez magazynu. Kolejną z podkreślanych przez biznesmenów korzyści związanych z  rozpoczęciem dropshippingu jest ograniczenie ryzyka inwestycyjnego, a także początkowych kosztów.

 

Dropshipping – jak zacząć?

Jeśli zastanawiamy się, jak zacząć dropshipping, w pierwszej kolejności powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, jakiego typu produkty zamierzamy sprzedawać, a następnie znaleźć odpowiedniego dystrybutora. Z tym nie powinno być problemu – w samej Polsce działa już ponad 300 hurtowni dropshippingowych. W grę wchodzą oczywiście także podmioty zagraniczne. Następnym punktem w naszym poradniku „dropshipping krok po kroku” jest dostosowanie sklepu internetowego do integracji z centrum dropshippingowym. Przedsiębiorcy dopiero rozpoczynający przygodę w e-commerce mogą w tym przypadku skorzystać z jednego z popularnych pakietów oprogramowania dla sklepów internetowych, opłacanych na zasadzie abonamentu. Warto w tym momencie dopracować wszelkie kwestie graficzne związane ze stroną sklepu, a także zadbać o niezawodne wsparcie techniczne dotyczące różnych aspektów działalności internetowej po rozpoczęciu dropshippingu.

 

Następnie powinniśmy skontaktować się z dystrybutorem i poruszyć temat możliwości podjęcia współpracy. Podpisując umowę z hurtownią, powinniśmy uwzględnić rozmaite czynniki, do których zaliczamy m.in. cenę hurtową interesujących nas towarów, możliwości magazynowe danego centrum czy sprawność przebiegu operacji logistycznych. Gdy dojdziemy do porozumienia w kwestii dropshippingu i dowiemy się, jak to działa w przypadku współpracy z określonym podmiotem, możemy podpisać umowę. Po dopięciu wszelkich formalności jesteśmy gotowi do połączenia sklepu z hurtownią, a więc m.in. do dodania produktów zapewnianych przez dostawcę do oferty naszego sklepu. W zależności od oprogramowania, które wspiera nasz sklep, może ono przebiegać automatycznie lub wymagać od nas ręcznego wprowadzania plików z hurtowni dropshippingowej – krok po kroku, produkt po produkcie. A więc gdy chodzi o dropshipping – czy warto ostatecznie zdecydować się na ten model logistyczny? Przedstawimy argumenty „za”!

 

Dropshipping – jak to działa dalej?

Po podpisaniu umowy z hurtownią dropshippingową firma staje się odpowiedzialna za kwestie takie jak magazynowanie asortymentu sklepu czy kompleksowa realizacja zamówień, czyli fulfillment. Do zadań przedsiębiorcy należy zatem przede wszystkim troska o zdobycie klientów i szeroko pojęty marketing sieciowy. Sprzedawca powinien zainteresować się technikami pozycjonowania strony w wyszukiwarce (SEO), reklamami w mediach społecznościowych i reklamami Google.

 

Dropshipping – jak rozliczać?

Sposób rozliczania się z Urzędem Skarbowym z tytułu działania w interesującym nas modelu logistycznym zależy od tego, jak działa dropshipping w danym przypadku i jak to zostało ujęte w umowie z hurtownią. Sprzedawca może bowiem prowadzić działalność na zasadzie pośrednictwa w zawieraniu transakcji bądź sprzedawać we własnym imieniu. W pierwszym przypadku opodatkowana jest jego prowizja, w drugim zaś z podatku dochodowego rozlicza się na zasadach ogólnych.

Mamy nadzieję, że po lekturze naszego artykułu pytania dotyczące dropshippingu, takie jak co to jest i jak zacząć współpracę z hurtownią, nie wprowadzają już właścicieli sklepów internetowych w konsternację. Jeśli nie posiadasz własnego magazynu i zastanawiasz się nad współpracą z hurtownią dropshippingową bądź centrum logistycznym, zajrzyj też do tekstu, w którym omawiamy kwestię „sklep internetowy a magazyn”.