Wraz z popularnością branży e-commerce w Polsce rośnie również zaufanie do tej formy robienia zakupów. Mimo tego wielu klientów nadal preferuje zakupy za pobraniem. Sprawdźmy więc dziś, jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy, jakie są zalety takiej formy wysyłki i o czym musimy pamiętać, nadając takie przesyłki.

Przesyłka pobraniowa na koszt odbiorcy – najważniejsze zalety

Wielu właścicieli sklepów internetowych traktuje przesyłki pobraniowe z dużą dozą rezerwy. W rzeczywistości jednak paczka za pobraniem na koszt odbiorcy to rozwiązanie, które niesie ze sobą całkiem sporo korzyści dla obu stron. Możemy do nich zaliczyć na przykład:

  • Minimalizowanie ryzyka transakcji po stronie klienta.
  • Skrócenie czasu wysyłki. Sprzedawca nie musi czekać na zaksięgowanie wpłaty na koncie. Często pozwala to skrócić czas dostawy przedmiotu do klienta nawet o jeden dzień.
  • Paczka za pobraniem uwiarygadnia ofertę sprzedawcy i zwiększa zaufanie do oferty. 
  • Zwiększenie dostępności oferty i prawdopodobieństwa sprzedaży. Nadal istnieje bowiem grupa osób, które za zakupy online nie płacą z góry lub nie posiadają konta bankowego z dostępem do internetu.

Wysyłka za pobraniem na koszt odbiorcy – czy ma jakieś wady?

W zasadzie jedyną wadą wysyłki za pobraniem na koszt odbiorcy jest nieco wyższy koszt takiej usługi. Za wysyłkę paczki za pobraniem na koszt odbiorcy zapłacimy zwykle o kilka złotych więcej niż w przypadku przesyłki opłacanej z góry. Ta dodatkowo opłata wiąże się z tym, że przewoźnik musi obsłużyć naszą płatność. To znaczy pobrać pieniądze od odbiorcy, a następnie przelać je na nasze konto.

Wysyłka paczki na koszt odbiorcy – jak to zrobić?

To, jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy, może się nieznacznie różnić w zależności od tego, czy nadajemy paczkę Pocztą Polską, czy za pośrednictwem firmy kurierskiej. 

  • W przypadku nadania paczki za pobraniem Pocztą Polską w placówce musimy wypełnić odpowiedni druk. Wybieramy również czy pieniądze pobrane od odbiorcy mają trafić na nasze konto, czy też listonosz ma nam je dostarczyć do domu. Wysyłając paczkę za pobraniem na poczcie, warto dowiedzieć się, jaki jest koszt takiej usługi i doliczyć tę kwotę do wysokości pobrania. 
  • Z wysyłki za pobraniem możemy korzystać również za pośrednictwem firm kurierskich. W takim przypadku wybieramy odpowiednią opcję w czasie generowania etykiety nadawczej na stronie, czy w aplikacji przewoźnika. Większość firm kurierskich umożliwia obecnie płacenie za przesyłki pobraniowe przy pomocy karty. Taka płatność rejestrowana jest w systemie przewoźnika, a następnie przelewana na wskazane przez nas konto. 

Mimo swoich zalet przesyłki za pobraniem są zawsze pewną komplikacją dla sprzedawców. Musimy kontrolować, czy klient odebrał paczkę i czy płatność została do nas przelana. Jeśli wysyłki, obsługa klienta w sklepie internetowym i obsługa zwrotów zajmują zbyt wiele naszego czasu, możemy pomyśleć o outsourcingu części lub całości tych działań. Ze strony naszej firmy oferujemy kompleksowy fulfillment dla ecommerce zarówno dla dużych, jak i małych i podmiotów prowadzących sprzedaż wysyłkową. Jak zawsze zachęcamy do porównania własnych kosztów realizacji wysyłek i prowadzenia magazynu z naszą ofertą. Wielu naszych klientów korzystając z fulfillmentu, oszczędza bowiem nie tylko czas, ale również pieniądze. Koszt naszych usług jest bardzo często niższy niż koszt założenia, prowadzenia magazynu i obsługi wysyłek na własną rękę. Outsourcing procesu realizacji wysyłek pozwala wielu właścicielom skupić się na core ich biznesu, czyli promocji sklepu, pozyskiwaniu nowych klientów i poszerzaniu oferty o nowe atrakcyjne produkty.

Wszystkich, którzy prowadzą własny sklep online lub planują rozpoczęcie sprzedaży przez internet, zapraszamy do zapoznania się również z innymi poradnikami e-commerce na naszym blogu: