Obsługa zwrotów i wymiana towarów

Jak możemy Ci pomóc

N

Magazynowanie towaru

N

Przygotowanie i wysyłka paczek

N

Wsparcie technologiczne sklepu www

N

Obsługa klienta

N

Obsługa zwrotów i wymian

Klient, który kupuje w sklepie internetowym, polega jedynie na zdjęciach i opisie produktów. Nie może dotknąć wybranej rzeczy, przymierzyć jej i sprawdzić przed zakupem, czy jest zgodna z jego wyobrażeniami. Weryfikacja następuje dopiero w momencie, w którym kupujący otrzymuje paczkę ze swoim zamówieniem. Klient nie zawsze jest zadowolony z zakupów – okazuje się, że buty są za małe, a spodnie nie leżą zbyt dobrze. Jako że w sklepie internetowym sprzedaż odbywa się na odległość, klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy kupna (w określonym terminie). Obsługa zwrotów to w związku z tym codzienność w każdym sklepie internetowym. Czy należy traktować to jako zmorę biznesu w e-commerce? Nie – należy przyjąć to jako konieczność, a nawet okazję do budowania swojej wiarygodności i pozycji na rynku.

easy to use is really large aspect with high quality online.

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z nami. 

7 + 2 =

Administratorem Państwa danych osobowych jest M.W. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul.  Logistycznej 1, 69-100 w Świecku. Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania. Podstawą przetwarzania danych jest zgoda osoby, której dane dotyczą, udzielona poprzez wyraźne działanie potwierdzające (tj. przesłanie wiadomości). 

Zwroty w sklepie internetowym

Obsługa zwrotów i wymian to nieodłączny element funkcjonowania sklepów internetowych. Klienci mają prawo odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży i chętnie z niego korzystają. Proces zwrotu towaru w sklepie internetowym powinien być dla nich jasny, prosty i komfortowy. Przyjazna polityka w tym zakresie ma istotny wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Oczekiwania klientów względem procesu realizacji zamówień i procedury zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym nieustannie rosną. Konsumenci coraz bardziej cenią sobie możliwość dokonywania darmowych i komfortowych zwrotów, np. za pośrednictwem kuriera. Dużą zaletą jest także wydłużony okres zwrotu produktu. Informacje o możliwości zwrotu i wymiany towaru należy umieścić na stronie sklepu, wskazując przy tym obowiązujący termin. Najlepiej załączyć także szczegółową instrukcję, wyjaśniającą krok po kroku, w jaki sposób należy dokonać zwrotu razem ze wzorem formularza – pozwoli to uniknąć ciągłych zapytań ze strony klientów. Zwrot towaru w sklepie internetowym powinien być maksymalnie uproszczony, tak, aby jego realizacja mogła przebiegać nie tylko sprawnie, ale i bezproblemowo.

Jak zwrócić towar do sklepu internetowego?

Ustawa z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta jasno wskazuje termin zwrotu w sklepie internetowym – każdy klient ma do tego prawo w ciągu 14 dni od momentu zakupu produktu, bez konieczności podawania jakiejkolwiek przyczyny. Sprzedawca musi poinformować klienta o przysługującym mu terminie zwrotu. Jeśli tego nie zrobi, klient ma prawo do zwrotu towaru w sklepie internetowym w ciągu 12 miesięcy. Każdy sprzedawca ustala własne procedury dotyczące tego, jak zwrócić towar zakupiony w sklepie internetowym. Znajdują się one najczęściej w regulaminie lub w osobnej zakładce na stronie sklepu. Procedura polega najczęściej na wypełnieniu gotowego wzoru formularza i zwrotu towaru za pośrednictwem kuriera, poczty lub oddania produktu do sklepu stacjonarnego.

Obsługa zwrotów

Obsługa zwrotów e-commerce jest czasochłonna, a niekiedy także stresująca, zwłaszcza gdy nie można dojść do porozumienia w klientem. Wymaga ponadto sporej wiedzy z zakresu prawa (przede wszystkim praw konsumenta i ochrony konkurencji). W takim przypadku warto pomyśleć o outsourcingu usług logistycznych i obsługę zwrotów powierzyć wyspecjalizowanej firmie. W MW Logistics zajmujemy się przyjmowaniem i rejestrowaniem zwrotów bez podawania przyczyny, wymianą towaru na inny, a także reklamacjami, gdy w opinii klienta produkt jest niezgodny z opisem. Wszystkie zadania realizujemy bardzo sprawnie, dzięki czemu klient w maksymalnie krótkim czasie otrzymuje zwrot środków lub nowy towar. Ponadto kupujący jest na bieżąco informowany o kolejnych etapach postępowania, co pozytywnie wpływa na jego customer experience.

Wszystkie reklamacje i zwroty w sklepie internetowym skrupulatnie dokumentujemy, a zwracane pełnowartościowe produkty trafiają ponownie na właściwe im miejsca w magazynie. To wszystko sprawia, że w Twoim biznesie panuje porządek, a straty zostają zminimalizowane. To po naszej stronie leży dbałość o to, by po wymianie towaru na nowy zgadzały się stany magazynowe oraz ewidencja transakcji. Ty z kolei zyskujesz czas i spokój ducha, by realizować inne zadania sklepu internetowego. Oferowana przez nas obsługa zwrotów towarowych w logistyce pomaga w utrzymaniu klienta i pozwala na optymalizację wydatków związanych z prowadzeniem Twojego e-sklepu.