Usługi logistyczne to pojęcie obszerne, zawierające w sobie szereg bardzo zróżnicowanych zadań zlecanych firmom zewnętrznym. Mogą one dotyczyć każdego ogniwa łańcucha dostaw e-sklepu. Ze względu na dynamiczny rozwój branży niezawodna logistyka e-commerce stanowi o powodzeniu większości przedsiębiorstw działających w sieci. Jakie rodzaje usług logistycznych powinny w szczególności zainteresować właścicieli nowoczesnych sklepów internetowych? Podpowiadamy!

 

Usługi logistyczne – czego mogą dotyczyć?

Usługi logistyczne mogą dotyczyć m.in. takich obszarów, jak magazynowanie, spedycja i transport towarów. Wymieniamy także usługi dodatkowe w logistyce, usprawniające przepływ dóbr między poszczególnymi ogniwami. Możemy dodatkowo wyróżnić usługi logistyczne dotyczące operowania zasobami (prace opierające się na wykorzystaniu sprzętu) oraz usługi logistyczne związane z planowaniem, organizacją i wdrażaniem konkretnych rozwiązań – czyli te oparte na wkładzie merytorycznym specjalistów.

 

Usługi logistyczne dla e-commerce – poznaj najważniejsze

Usługi logistyczne dla sklepów internetowych, świadczone również przez naszą firmę, stanowią kompleksowe wsparcie technologiczne dla wszystkich przedsiębiorców. Logistyka w e-commerce może stać się łatwiejsza – i niezawodna – dzięki współpracy z doświadczonym partnerem i usługom takim jak magazynowanie towaru e-sklepów czy fulfillment (kompleksowe przygotowywanie zamówień do przesyłki), a także profesjonalna obsługa klienta czy nadzór nad procedurami związanymi z obsługą zwrotów i reklamacji. Modelem logistycznym cieszącym się coraz większą popularnością wśród biznesmenów jest także dropshipping. Zakłada on sprzedaż towaru magazynowanego w hurtowni dropshippingowej. W przypadku tego typu usługi logistycznej dla e-commerce właściciel sklepu internetowego przekazuje zamówienie wraz z wpłaconymi środkami – kwotę pomniejszoną o marżę – do hurtowni, która przygotowuje paczkę i wysyła ja do klienta.

 

Dlaczego warto korzystać z usług logistycznych dla e-commerce?

Outsourcing usług logistycznych, czyli korzystanie z zasobów zewnętrznych firm, pozwala usprawnić przebieg szeregu procesów kluczowych dla rozwoju firmy, a także zredukować koszty związane z prowadzeniem działalności. Nowoczesne usługi logistyczne proponowane przez dostawców sprawdzonych rozwiązań mogą stanowić szczególnie interesującą opcję dla przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w biznesie, którzy pragną ograniczyć ryzyko inwestycyjne. W przypadku potrzeby znalezienia przestrzeni magazynowej dla powstającego e-sklepu korzystniejsze od wynajmu magazynu (i oczywiście jego budowy) okaże się w wielu przypadkach skorzystanie z usługi magazynowania świadczonej przez centrum logistyczne. Dzięki temu wyborowi przedsiębiorca nie musi obawiać się wysokich kosztów utrzymania całego obiektu na potrzeby logistyki e-commerce, wyposażać lokalu w regały i niezbędne maszyny oraz zatrudniać wykwalifikowanych pracowników do prac magazynowych.

Ponadto należy pamiętać, że perfekcyjna logistyka w e-commerce wymaga od przedsiębiorcy pełnego zaangażowania w przebieg licznych skomplikowanych procesów. Stawiając na współpracę z firmą, w rękach której znajdzie się cała logistyka sklepu internetowego, biznesmen może liczyć na odciążenie od codziennych żmudnych obowiązków, a więc tym samym zyskać wyraźną oszczędność czasu. Całą energię jest w stanie przekierować na inne obszary działalności przedsiębiorstwa, czyli np. działania marketingowe, ponieważ proces realizacji zamówień z jego sklepu został dopracowany w każdym detalu. Przekonaj się, jakie są wady i zalety outsourcingu logistycznego.

 

Usługi logistyczne w Polsce – przedsiębiorcy stawiają na profesjonalizm!

Coraz większa liczba konsumentów robi zakupy przez internet. Jednocześnie coraz częściej logistyka e-commerce w Polsce opiera się na współpracy przedsiębiorstw różnej wielkości z podmiotami zewnętrznymi oferującymi szeroki zakres usług logistycznych. Mowa w tym przypadku przede wszystkim o centrach logistycznych takich jak MW Logistics, gotowych wspomóc firmy w udoskonaleniu wszystkich etapów procesu realizacji zamówień, a w rezultacie – w zwiększeniu konkurencyjności na rynku.

Jeśli masz dodatkowe pytania związane z usługami logistycznymi dla sklepów internetowych – skontaktuj się z nami. Wspólnie zapracujemy na sukces Twojej firmy w branży e-commerce!