Prowadzenie każdego biznesu wiąże z optymalizacją wydatków i maksymalizacją zysków. Należy przy tym pamiętać oczywiście, że powodzenie inwestycji zależy od wielu zróżnicowanych czynników właściwych dla danej branży. Jeśli chodzi o e-commerce, jednym z największych wyzwań stojących przed właścicielami sklepów internetowych jest wybór odpowiedniego kuriera dla firmy. To bowiem od współpracy z tym partnerem zależy w dużej mierze nie tylko sprawność realizacji zamówień, lecz także reputacja marki. Jakiego kuriera dla sklepu internetowego zatem wybrać? Podpowiadamy!

 

Kurier dla firmy – o czym musisz pamiętać?

Zanim podejmiemy ostateczną decyzję dotyczącą wyboru kuriera dla sklepu internetowego, ważne, abyśmy szczegółowo przedstawili firmie kurierskiej nasze oczekiwania względem współpracy. To kwestia niezwykle istotna, ponieważ to właśnie na tych ustaleniach będzie w przyszłości opierać się logistyka sklepu internetowego. Po pierwsze, musimy oszacować, ile paczek miesięcznie zamierzamy wysyłać i gdzie (czy także za granicę?), po drugie – określić ich średnią wielkość i wagę. Równie ważne jest także poinformowanie przyszłego kuriera firmy o zawartości paczek, a dokładniej – o specyfice przesyłanych towarów (np. ich podatności na uszkodzenia) i możliwych przesyłkach niestandardowych, czyli także wielkogabarytowych. Nie zapominajmy, że dla sprawnego procesu realizacji zamówień kluczowe znaczenie ma także ustalenie z potencjalnym kurierem firmy stałej godziny odbioru paczek oraz czasu dostawy do klienta bądź punktu odbioru. Istotna jest zatem zarówno organizacja infrastruktury spedytora, jak i jego sposób komunikacji z klientem oraz elastyczność w kwestii form dostawy.

 

Koszty kuriera dla sklepu internetowego – wybierz najatrakcyjniejszą ofertę

Co oczywiste – wszystkie opisane szczegóły współpracy mają przełożenie na całościowy koszt usług kurierskich dla firmy. Jeśli więc nie zamierzamy decydować się na coraz popularniejszy fulfillment, lecz samemu obsługiwać realizację zamówień – powinniśmy poświęcić im szczególną uwagę. Wskazane jest zatem zapoznanie się propozycjami różnych firm i dokonanie analizy opłacalności współpracy z każdą z nich. Pamiętajmy, że w wielu przypadkach możemy mieć możliwość podjęcia negocjacji dotyczących warunków finansowych umowy. Nawet niewielka suma zaoszczędzona na każdej przesyłce dzięki taniemu kurierowi pozwoli nam zyskać środki, które możemy przeznaczyć na dalszy rozwój biznesu!

A zatem – jakiego kuriera wybrać? Takiego, który będzie w stanie zaoferować odpowiadające nam warunki współpracy. A przy tym znajduje się w zakresie naszych możliwości finansowych. Miejmy na uwadze, że nie zawsze najtańszy kurier dla sklepu internetowego okaże się najlepszy z perspektywy biznesowej – na szali znajdują się przecież zadowolenie klientów i renoma naszej marki. Warto więc decydować się na korzystanie z usług jednej z zaufanych firm. Do najczęściej wybieranych marek działających na polskim rynku należą m.in. DHL, DPD, USP, Poczta Polska, FedEx czy InPost.

 

Kurier dla firmy czy… outsourcing usług logistycznych?

Jeśli dopiero planujemy rozpoczęcie działalności na rynku e-commerce i zastanawiamy się, którego kuriera wybrać, możemy także rozważyć rozwiązanie, jakim jest outsourcing usług logistycznych. Zarówno wtedy, gdy poszukujemy kuriera dla małej firmy, która nie posiada własnego magazynu, jak i kuriera dla większego przedsiębiorstwa, które musi radzić sobie z dynamicznym wzrostem liczby zamówień. Dostawcy rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce, tacy jak MW Logistics, oferują nie tylko dogodne warunki magazynowania towaru w obiektach zewnętrznych, lecz także współdziałanie z przedsiębiorcami na zasadach fulfillmentu. Współpracując z centrum logistycznym, przedsiębiorca zyskuje cenne wsparcie związane z kwestią wysyłki – MW Logistics wysyłając wiele przesyłek w imieniu swoich klientów, ma możliwość wynegocjowania najlepszych możliwych cen na rynku. Warto podkreślić, że oferta MW Logistics dotyczy również usług takich jak obsługa klienta, w tym obsługa zwrotów i reklamacji.

Wybierając kuriera dla sklepu internetowego, powinniśmy więc przede wszystkim brać pod uwagę nasze indywidualne potrzeby, zakres i jakość proponowanych nam usług oraz opłacalność współpracy z daną firmą. Warto także rozważyć opcję skorzystania z usług centrum logistycznego, które w ramach fulfillmentu przejmie obowiązki związane z przygotowywaniem paczek i ich wysyłką do klientów.