Bogaty asortyment i niskie ceny produktów sprawiają, że Aliexpress z roku na rok umacnia swoją pozycję na polskim rynku. W ostatnim czasie chiński gigant zakupowy zaczął otwierać się również na europejskich sprzedawców. Już wcześniej portal ten stał się cenionym źródłem dochodu dla osób, które wiedzą, jak sprzedawać rzeczy z Aliexpress. Kilka wskazówek w tej kwestii znajdziecie w poniższym artykule. Dodatkowo odpowiemy, czy możliwa jest sprzedaż na Aliexpress przez polskie sklepy.

 

Czy można sprzedawać na Aliexpress? 

Fakt, że chiński portal każdego dnia odwiedzany jest przez miliony użytkowników na całym świecie, sprawia, że sprzedaż na Aliexpress stwarza duże możliwości. W 2019 roku platforma poszerzyła swoją działalność, udostępniając miejsce sklepom z krajów europejskich, m.in. z Hiszpanii, Włoch i Rosji. Z tego powodu coraz więcej polskich firm zastanawia się, jak sprzedawać na Aliexpress. 

Niestety, aktualnie nie można prowadzić tam sprzedaży z naszego kraju, choć wydaje się to kwestią czasu. W zeszłym roku przedstawiciele serwisu zapewniali, że Polska jest jednym z trzech najważniejszych rynków w Europie. Dodatkowo regionalny dyrektor operacyjny zdradził, że platforma zamierza umożliwić działalność sprzedawcom z naszego kraju.  Dlatego warto być przygotowanym na taką ewentualność, a tym samym odnotować wysoki wzrost sprzedaży. Aby było to możliwe, należy spełnić kilka warunków:

  • prowadzić własną firmę – portal dokonuje weryfikacji przez Alipay,
  • uiszczać roczną opłatę za obsługę techniczną, 
  • zarejestrować konto i wypełnić niezbędne dane, 
  • wybrać metodę płatności (konieczne przed rozpoczęciem sprzedaży na Aliexpress),
  • dodać produkty i dokonać personalizacji sklepu.

 

Jak sprzedawać rzeczy z Aliexpress w Polsce krok po kroku

Chiński portal zakupowy umożliwił jednak pomnożenie zysków przedsiębiorcom, którzy wiedzą, jak sprzedawać towar z Aliexpress. Pomimo że jest to coraz popularniejszy pomysł na biznes, to przy przemyślanej strategii może zapewnić sklepowi wysoką rentowność. Wystarczy wiedzieć, jak poprawić działanie sklepu internetowego, a tym samym zadbać o właściwą logistykę.

 

Krok 1: rejestracja konta w Aliexpress

Aby sprzedawać rzeczy z Aliexpress, w pierwszym kroku musimy założyć konto na portalu. Wystarczy w tym celu wejść na stronę serwisu i po kliknięciu przycisku “Dołącz” przejść przez proces rejestracyjny. Portal zakłada kilka opcji weryfikacji konta: przez wiadomość SMS, e-mail lub profil w portalu społecznościowym. Tak jak wspominaliśmy, nie ma obecnie możliwości utworzenia konta sprzedawcy dla przedsiębiorców z naszego kraju. 

 

Krok 2: wybór asortymentu

W kolejnym etapie musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, co sprzedawać w internecie, aby odnieść biznesowy sukces. Warto w tym celu dokonać analizy rynku i dobrać asortyment w oparciu o aktualne trendy. Nieco trudniejsze w przypadku tego serwisu może okazać się znalezienie niszy produktowej, która stanie się dochodowa. W trakcie doboru asortymentu należy dokonać wstępnego obliczenia marży, aby zorientować się, czy całe przedsięwzięcie jest opłacalne i czy nasza oferta ma szansę konkurować z pozostałymi sklepami.

 

Krok 3: dobór kanałów sprzedaży i usług logistycznych

Po zakupieniu towaru powinniśmy już wiedzieć, do jakich kanałów sprzedaży będzie on dystrybuowany. Wielu początkujących przedsiębiorców, zastanawia się, jak sprzedawać rzeczy z Aliexpress na Allegro. To jedno z najprostszych rozwiązań, choć musimy mieć na względzie dużą konkurencję. Poza polskimi platformami zakupowymi, warto rozważyć prowadzenie własnego sklepu internetowego, który zwiększy naszą wiarygodność oraz pozwoli uniknąć dodatkowych prowizji. Jeśli rozważacie to rozwiązanie, koniecznie zapoznajcie się z artykułem: Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym – jak go osiągnąć?

Chcąc prowadzić sprzedaż produktów z Aliexpress, musimy również przemyśleć kwestie magazynowania oraz dostawy produktów dla klientów. Inwestując w odpowiednie usługi logistyczne dla sklepów internetowych, takie jak fulfillment, obowiązki te spoczywają na firmie zewnętrznej. Pozwala to zaoszczędzić nie tylko czas i pieniądze, ale może zapewnić profesjonalną obsługę klienta (m.in. poprzez terminową dostawę).

 

Krok 4: marketing sklepu internetowego

Sprzedaż z Aliexpress nie przyniesie zadowalających efektów bez skutecznej promocji naszego sklepu. Bez względu na to, czy posiadamy konto na polskiej platformie zakupowej, czy prowadzimy własną witrynę, powinniśmy zainwestować w płatne reklamy lub pozycjonowanie. Dodatkowo nie zapominajmy o właściwej prezentacji produktów w postaci unikalnych opisów czy wysokiej jakości zdjęć.