Prowadzenie sprzedaży i realizacja zamówień w sklepie internetowym może okazać się nie lada wyzwaniem, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z regularnym wzrostem obrotów. W pewnym momencie obsługa zamówień zaczyna przekraczać nasze możliwości czasowe oraz operacyjne, co uniemożliwia z kolei utrzymanie wysokiego poziomu obsługi klientów, dla których terminowość dostaw stanowi ważne kryterium wyboru sklepu internetowego. Aby poprawić działanie e-sklepu, większy nacisk należy kłaść zatem na odpowiednie zarządzanie logistyką. Z pomocą przychodzi outsourcing usług logistycznych dla sklepów internetowych. Jakie zadania możesz oddelegować na zewnątrz?

Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego?

Rosnąca liczba sklepów internetowych, a co za tym idzie – zwiększająca się konkurencja w branży e-commerce sprawiają, że klienci stają się coraz bardziej wymagający. Istotne kryterium wyboru stanowi dla nich już nie tylko cena i wysoka jakość produktu, ale także szybki czas realizacji zamówienia, niski koszt wysyłki czy możliwość bezproblemowego zwrotu towaru. Na wszystko to wpływ ma umiejętne zarządzanie łańcuchem logistycznym. Na nic zda się perfekcyjnie zaprojektowana strona internetowa, jeśli nie będziesz miał dobrze opracowanej polityki zwrotów i reklamacji lub nie będziesz w stanie dotrzymywać terminowości dostaw. Jakie usprawnienia warto wprowadzić w obszarze logistyki sklepów internetowych?

 

Prowadzenie własnego magazynu może być nieopłacalne

Jeżeli dopiero rozpoczynasz swoją działalność w branży e-commerce, inwestycja we własny magazyn dla sklepu internetowego może okazać się nieopłacalna. Domowa przestrzeń do składowania towarów z czasem stanie się jednak niewystarczająca. Zdecydowanie lepiej postawić wtedy na outsourcing logistyki magazynowej. To nie tylko niższe koszty w porównaniu do prowadzenia własnego magazynu, ale także możliwość wyboru lokalizacji gwarantującej o wiele szybszą logistykę i minimalizacji wszelkich formalności administracyjnych. Usługa magazynowania dotyczy nie tylko przechowywania towaru i jego wysyłki, ale także kompleksowej realizacji zamówień. To z kolei zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, które mogłyby pojawić się wtedy, gdybyś samodzielnie zajmował się kompletacją.

 

⅕ wszystkich zwrotów w Twoim sklepie wynika z błędnego zabezpieczenia i zapakowania towarów

Bardzo częstą przyczyną zwrotu towarów okazuje się ich uszkodzenie, do którego dochodzi na etapie kompletacji zamówień. Odpowiednie zabezpieczenie i zapakowanie przesyłki decyduje o tym, w jakim stanie dotrze ona do klienta i jakie będą tym samym jego wrażenia. Firmy oferujące outsourcing logistyczny zajmują się profesjonalnym przygotowywaniem towarów do wysyłki. Zadania te realizują w swoich magazynach, korzystając z zaawansowanego sprzętu do kompletacji. Eliminujesz dzięki temu ryzyko wystąpienia błędów i uszkodzeń w trakcie pakowania towarów, zyskując jednocześnie o wiele szybszą realizację zamówień.

 

Fulfillment dla e-commerce pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze

Fulfillment oznacza pełen outsourcing zadań związanych z obsługą logistyczną sklepu internetowego. W zakres usług wchodzi zatem magazynowanie, pakowanie, wysyłka towarów, a także obsługa zwrotów i wymian, wsparcie technologiczne sklepu czy nawet personalizowane pakowanie przesyłek. Oddelegowanie wszystkich tych zadań firmie zewnętrznej pozwala nie tylko na redukcję kosztów, ale i oszczędność czasu, który to właściciel sklepu może od tej pory przeznaczyć na inne działania, zmierzające do pozyskania nowych klientów i zwiększenia sprzedaży.

Sprawna organizacja łańcucha dostaw w Twoim e-sklepie jest tak samo ważna jak realizowane przez Ciebie procesy sprzedażowe i marketingowe. Aby każdy z tych obszarów mógł być wykonywany na odpowiednim poziomie, część z nich warto powierzyć firmom zewnętrznym. Zwiększysz tym samym poziom bezpieczeństwa i zmniejszysz liczbę pomyłek. Outsourcing logistyki pozwoli Ci również obniżyć koszty i zwiększyć wydajność.