Na decyzje zakupowe konsumentów wpływ ma wiele różnorodnych czynników. Nie da się jednak ukryć, że zdecydowana większość z nas kupuje wzrokiem. Opakowanie jest zatem jednym z najważniejszych elementów, które mają realny wpływ na zwiększenie atrakcyjności produktu, a co za tym idzie – jego sprzedaży. Dlatego też usługi co-packingu cieszą się tak dużą popularnością. Ale na projektowaniu opakowań ich rola się nie kończy. Co-packing obejmuje wiele etapów, w tym między innymi produkcję opakowań, a także kompleksowe pakowanie i przepakowywanie gotowych towarów. Co jeszcze warto wiedzieć o tej usłudze?

 

Co packing – co to jest?

Co-packing nie jest konfekcjonowaniem, choć bardzo często terminów tych używa się zamiennie. Trzeba jednak zaznaczyć, że konfekcjonowanie to usługa obejmująca ostatni etap pakowania produktu, a więc przygotowanie towaru do wysyłki i sprzedaży, podczas gdy definicja co-packingu odnosi się do kompleksowych działań obejmujących kilka etapów, w skład których może wchodzić właśnie konfekcjonowanie. Co packing to usługa oferowana najczęściej przez firmy zewnętrzne i skierowana zwłaszcza do producentów oraz dystrybutorów produktów.

Towary, które wymagają przepakowania, dostarczane są zazwyczaj w zbiorczych opakowaniach lub pudełkach, które nie nadają się do wysyłki i sprzedaży (choćby z uwagi na brak polskich napisów). Niektóre firmy oferują w ramach co-packingu usługę projektowania opakowań oraz etykiet. Po ich stworzeniu zajmują się pakowaniem produktów i przygotowaniem ich do wysyłki. Niekiedy proces ten jest jeszcze bardziej skomplikowany, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi projektowanie nietypowych opakowań promocyjnych, foliowanie czy umieszczanie w opakowaniach broszur reklamowych.

 

Outsourcing usług logistycznych i co-packing – najważniejsze korzyści

Co-packing to usługa realizowana w ramach outsourcingu logistyki. Inwestując w tego rodzaju działania można liczyć na znaczne obniżenie kosztów, gdyż nie ma potrzeby  zakupu specjalnych narzędzi oraz maszyn, magazynowania towaru na własną rękę, a także zatrudniania dodatkowej kadry, Usługa co-packingu może obejmować przepakowywanie produktów z opakowań zbiorczych do jednostkowych, wymianę zniszczonych opakowań, konfekcjonowanie produktów, ich etykietowanie, a także tworzenie specjalnych zestawów promocyjnych oraz foliowanie paczek – jej zakres jest na tyle szeroki i kompleksowy, że możesz mieć pewność profesjonalnego przygotowania produktu do wysyłki.

Outsourcing logistyki to również fulfillment, a więc kompleksowe działania zmierzające do usprawnienia realizacji zamówień, których wdrożenie gwarantuje nie tylko odciążenie w wielu codziennych obowiązkach, ale także optymalizację kosztów związanych z prowadzeniem firmy. Fulfillment to nie tylko magazyn dla sklepu internetowego i przygotowywanie paczek do wysyłki, ale też wsparcie technologiczne czy obsługa zwrotów i wymian. Doświadczona firma logistyczna zadba o to, aby produkty przechowywane były we właściwych warunkach, kompletowane sprawnie i dostarczane jak najszybciej do klientów.

 

Dla kogo usługi co-packingu?

Z usług co-packingu korzystają najczęściej sklepy internetowe, które nie chcą inwestować we własny dział pakowania. Powierzenie tego rodzaju działań firmie zewnętrznej jest korzystniejsze, gdyż odchodzą wówczas koszty stałe związane z utrzymaniem pracowników, a także wydatki ponoszone na szkolenie działu w zależności od pakowanych towarów. Co-packing świetnie sprawdza się również w przypadku firm przygotowujących okazjonalne produkty (świąteczne czy podarunkowe), a także takich, które chcą przepakować pewną część towaru do ponownej sprzedaży lub dołączyć do opakowań broszury czy kupony promocyjne.

Procesy logistyczne w branży e-commerce można łatwo zoptymalizować, zapewniając sobie tym samym bardziej skuteczne zarządzanie firmą. Jednym z takich rozwiązań jest co packing, a więc pakowanie usługowe. Zlecenie tej usługi firmie zewnętrznej ogranicza koszty prowadzenia biznesu i pozwala na zaoszczędzenie czasu, a co za tym idzie poświęcenie go na inne działania na rzecz firmy.