Dynamiczny wzrost branży e-commerce jest dla właścicieli e-sklepów ogromną szansą na rozwój i zwiększenie dochodów. Z drugiej strony wraz z popularnością zakupów online rosną również wymagania i oczekiwania klientów. W tej konkurencyjnej branży warto uczyć się na błędach innych. Sprawdźmy więc, jakie są najczęściej popełniane błędy w sprzedaży online i jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym. Zapraszamy do lektury.

Najczęstsze błędy sprzedawców w branży e-commerce

Optymalizacja sprzedaży i błędy popełniane przez właścicieli sklepów internetowych to bardzo obszerny temat, na który napisano zresztą mnóstwo książek i poradników. Dziś chcielibyście się więc skupić na kilku najważniejszych naszym zdaniem aspektach, które mogą wpłynąć na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

 

Zdjęcia i opisy produktów

Zdjęcia i opisy w sklepie internetowym to kluczowy element prezentacji produktu. W sklepie stacjonarnym klient ma możliwość wzięcia produkty do ręki, dokładnego obejrzenia, dotknięcia materiału, z którego jest wykonany itp. W sklepie internetowym to właśnie zdjęcia i opis produktu odpowiadają za te wrażenia.

Zdjęcia w sklepie internetowym powinny mieć:

  • Odpowiedni rozmiar i jakość umożliwiającą dokładne obejrzenie wszystkich szczegółów produktu.
  • Oprócz zdjęcia samego produktu warto także zaprezentować produkt w kontekście, w którym jest on używany.
  • Wielkość pliku graficznego nie powinna być zbyt duża, aby nie spowalniać działania strony.

Warto także pamiętać o kilku podstawowych kwestiach dotyczących opisu produktów:

  • Zamiast kopiować opis dostarczony przez producenta dystrybutora, zdecydowanie lepiej stworzyć własny unikalny opis produktu.
  • Język opisu powinien być prosty i zrozumiały. Musimy zadbać również o poprawność językową i brak błędów, które są elementem budowania zaufania do sklepu.
  • W opisie warto podkreślić korzyści związane z używaniem danego produktu.
  • Układ opisu powinien być przejrzysty i stworzony tak, aby można było szybko znaleźć najważniejsze informacje. Warto więc zadbać o takie elementy jak nagłówki, listy punktowane itp.

 

Sklep internetowy – magazyn w domu czy może sprzedaż bez magazynu?

Częstym błędem, dotyczącym szczególnie początkujących właścicieli e-sklepów, jest decyzja o umieszczeniu magazynu w domu. Z jednej strony jest to oczywiście oszczędność. Z drugiej jednak strony magazynowanie w domu może nam przysporzyć sporych problemów. Takie połączenie sprawi, że trudno będzie nam oddzielić życie rodzinne od pracy. Dodatkowo, jeśli nie będziemy dysponowali  odpowiednią powierzchnią i miejscem do pracy, to bardzo szybko pojawią się błędy. Te z kolei stanowią szybką drogę do reklamacji, zwrotów itp. A chyba każdy, nawet początkujący właściciel e-sklepu wie, jak niewdzięcznym zadaniem jest obsługa zwrotów. Temu tematowi poświęciliśmy zresztą osoby poradnik: Zwrot i wymiana w sklepie internetowym – jak usprawnić?

Istnieje kilka rozwiązań tego typu problemu. Coraz popularniejszy wśród właścicieli małych i średnich sklepów online staje się fulfillment. W tym modelu prowadzenie magazynu i fizyczną realizację wysyłek zlecamy zewnętrznemu partnerowi logistycznemu. Taka sprzedaż internetowa bez magazynu jest często nie tylko wygodna, ale także tańsza niż zakładanie własnego magazynu. Innym sposobem na sklep internetowy bez towaru jest dropshipping. W tym modelu sprzedajemy towar bezpośrednio z hurtowni dropshippingowej do klienta. Podstawowe informacje na temat tego modelu sprzedaży zebraliśmy dla Was w poradniku: Dropshipping – co to takiego?

 

Koszt wysyłki i czas realizacji zamówienia

Duże marki e-commerce od lat stawiają nacisk na optymalizację kosztów wysyłki i maksymalne, możliwe skrócenie czasu dostawy. Jest to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów. W wielu branżach standardem staje się darmowa wysyłka czy też bardzo szeroka oferta form dostawy. I tego samego będą oczekiwać nasi potencjalni klienci. Warto więc zadbać o:

  • Szeroki wybór dostępnych form wysyłki. Nie warto uzależniać się od wyłącznie jednego przewoźnika.
  • Możliwość odbioru osobistego. Niezależnie od naszej lokalizacji warto udostępnić taką możliwość. Jest to element budowania zaufania do sklepu.
  • Darmowa dostawa jest często inwestycją, która szybko się zwróci. Warto rozważyć, od jakiej minimalnej kwoty zamówienia możemy zaoferować darmową dostawę.

Więcej informacji na temat wyboru odpowiedniego przewoźnika dla sklepu e-commerce możecie znaleźć w naszym poradniku: Jaki kurier jest najlepszy dla sklepu internetowego?